Ajajajaj

Idag har jag kört slut på mina ben. Det märktes att jag inte kört styrka med dem på ett tag. Redan efter första övningen så började de skaka. Jag började passet med uppvärmning på löpbandet i tio minuter och sedan satte jag igång med styrkan. Det blev både ben, rumpa och mage. Jag avslutades passet med intervaller och stretch.
 
Idag blev det:
Knäböj med stång
Utfall med hantlar
Marklyft med hantlar
Raka marklyft med hantlar
Bäckenlyft
Situps
Sneda situps
Fällkniven
"Cykling på rygg"
Plankan
 
Intervaller: Så snabbt som möjligt i 45s vila 15s i tio minuter.
 
Det här med namnen på övningarna är jag ingen hejare på men jag hoppas ni överlever ändå. Min favorit benövning är knäböj eftersom man använder så många muskler samtidigt och man verkligen känner hur det tar och hur musklerna jobbar. Min favorit magövning är när man ligger på rygg och cyklar eller plankan. Båda två är väldigt bra övningar om man gör dom rätt. Glöm aldrig att suga in naveln och trycka ner svanken när man ligger på rygg, skillnaden blir otrolig.
 
 
Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Ida!
Kikar in här ibland för att se hur ni har det på ert fantastiska äventyr. Tänker på er ofta. Kul att du tränar och ligger i! Jag är själv fruktansvärt dålig när det kommer till benen, så de e kul att få lite inspiration! Vad lägger du på för vikter ungefär i t.ex knäböj?
Kram


Svar: Hej Johanna! :) Vad kul att du kikar in. Hur är allt med dig? =)
Just nu kör jag med 40-50 ungefär, blivit lite sämre sedan jag åkte iväg :/
Kramar!
idamlindberg.blogg.se

2012-07-08 @ 15:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback